A Jaguar Type 00 koncepcióautó váratlanul felbukkant Párizs utcáin, így az akkor épp arra járók láthatták először az új modellt mozgás közben. Eközben Rawdon Glover, a Jaguar ügyvezető igazgatója izgalmas részleteket árult el a márka közelgő, teljesen elektromos négyajtós GT-modelljéről, amelynek premierjét 2025 végére tervezik.
Az új Jaguarnál most először tűnt fel a kétajtós koncepció egy „French Ultramarine” nevű árnyalatban, amely éles kontrasztot alkot a korábban bemutatott feltűnő „Miami Pink” és lágyabb „London Blue” színekhez képest. A prototípus megőrizte ezüst színű alsó karosszériáját és az eredeti könnyűfém felnijeit, megtartva azt a drámai esztétikát, amely a bemutatása óta vitákat váltott ki – írja a CarScoops autós portál, melyet a hirado.hu szemlézett.
A videókon látható, hogy a Jaguar Type 00 óvatosan végighajtott a nyilvános utakon, majd megállt egy párizsi divathét helyszíne előtt. A pillangóajtók lassan felnyíltak, és az ír színész, Barry Keoghan szállt ki az utasülésről.
Keoghan jelenléte garantálta a Jaguar számára a nagyobb médiafigyelmet, mivel később a vezetőülésben pózolt további fotókhoz, kiemelve a világos belső terű, kétszemélyes utasteret. Az eseményre 2025. március 9-én, vasárnap került sor. Néhány nappal a Type 00 párizsi megjelenése előtt Rawdon Glover az Autocar számára betekintést nyújtott a Jaguar első sorozatgyártású elektromos modelljébe, amely a Type 00 dizájnját egy szuperluxus négyajtós szedán formájában fogja továbbvinni.
Rawdon Glover megerősítette, hogy az érkező négyajtós GT megtartja a koncepció merész formavilágát. Elmondása szerint a Jaguar tervezői és mérnökei együtt dolgoztak azon, hogy az elektromos jármű formája ne menjen a biztonság, a teljesítmény vagy az aerodinamika rovására.
A sorozatgyártású GT modell esetében a vállalat akár 690 km-es hatótávolságot és 956 lóerős teljesítményt céloz meg a legerősebb kivitelben.
Glover elmondása szerint csapatuk hosszú időt töltött a „valaha volt legjobb Jaguarok” volánja mögött, hogy inspirációt nyerjenek az új EV finomhangolásához. A Jaguar vezérigazgatója maga is tesztelte a GT egyik prototípusát, elérve a 258 kilométer per órás sebességet a márka egyik létesítményében, és ezt a legizgalmasabb élményének nevezte, mióta átvette a vállalat irányítását.
A négyajtós GT 2025 végi bemutatkozását követően a Jaguar további két modellel bővíti kínálatát, amelyek várhatóan egy luxus szedán és egy SUV lesznek.
Miközben más autógyártók visszalépnek a zéró emissziós céljaiktól, Glover a jövőbeli céljaikkal kapcsolatban világossá tette, hogy a Jaguar továbbra is kizárólag elektromos márka marad. Mint mondta:
„Már 2021-ben meghoztuk a döntést, hogy egy teljesen elektromos architektúrát fejlesztünk. Nincs lehetőség arra, hogy V8-as motort építsünk bele, vagy bármi mást. Elkötelezettek vagyunk az elektromosság mellett.”
Fotó: Facebook